woensdag 9 april 2014

The baby Louisa dress

Gisteren volgde ik de workshop"The Louisa dress" gegeven door Marte van Compagnie M bij Madeline De Stoffenmadam. Natuurlijk heb ik zelf al wat geëxperimenteerd met mijn naaimachine, maar nu wou ik graag de geheime tips & tricks leren van een echte professional.

Ik plaatste Marte al meteen voor een extra uitdaging: mijn dochter is net 4 maanden geworden en het patroon van de Louisa dress begint pas vanaf 1 jaar. Ze toonde me hoe ik door de maten 1 en 2 jaar over te tekenen, het patroon kon verkleinen met het verschil tussen deze beide maten. Tijdsrovend, maar heel interessant om te leren. De tweede vraag was, hoe kan ik de print van de stof laten doorlopen. Het werd een beetje gepuzzel en het stikken moest heel precies gebeuren, maar al bij al is het gelukt! Het hemdje dat je hier zag, zal er volgende keer zoveel beter uitzien met doorlopende print.

Andere nuttige tips van Marte die ik zeker ga onthouden:
* Altijd alles eerst overlocken en dan naaien, zodat je naden mooi kan openstrijken.
* De blinde rits volledig onzichtbaar maken door de tandjes van de rits open te trekken, alvorens ze door de blinde ritsvoet te laten glijden.
* Mouwnaad altijd inknippen thv de oksel, zodat je kindje wat meer bewegingsvrijheid krijgt.
U mag het lijstje altijd aanvullen en uw gouden tip hier posten!

Conclusie: het was een heel leerrijke dag en ik ben supercontent met mijn superschattige baby Louisa dress! Bedankt Marte!

Als deelname aan de KCW kan het ook al tellen, want ik heb in totaal toch zo'n 7 uur aan dit kleedje gewerkt!

Mijn dochter is ook heel blij met het resultaat :-)






stof: Cosmo 70s flower bij de stoffenkamer



9 opmerkingen:

  1. Mooi resultaat en dankjewel voor de tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. This is great! I just purchased this pattern but haven't used it yet. Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Bedankt! Een ideetje voor in je cadeau koffertje ;-)

      Verwijderen
  4. Ik nomineer je voor de liebster award. Kijk voor de vragen op mijn blog. Benieuwd naar de antwoorden ;-)

    Groetjes Annemieke
    ww.Sofilantjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb zo pas al een post gedaan rond de liebster award, maar toch bedankt voor de nominatie! Even kijkje genomen op je blog, leuk patroontje voor het rokje!

      Verwijderen
  5. Wat een mooi kindje in een fantastisch mooi kleedje! De stof gaat geweldig goed samen met de Louisa, leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci :-) Ik zag ook meteen de Louisa bij deze stof! Jouw blog is touwens super, ik volg!

      Verwijderen