vrijdag 25 april 2014

Retro tricot



Een tweede kleedje voor mezelf, dit maal in retro tricot van Fragile gekocht bij Mon depot. Over mijn eerste retro experiment kon u hier al lezen.


Mijn oog viel op een patroon uit de Knipmode, waarmee je je eigen kleedje kon samenstellen uit verschillende rokdelen, bovenstukjes en mouwen. Ik koos voor een overslag bovenstuk, vlindermouwen en een striklint.


Gelukkig was het patroon niet in Burdataal, maar toch een aanpassing na de mooie stap voor stap patronen van bvb Compagnie M. Er kwamen vele plooitjes aan te pas ter hoogte van het rugdeel, de schouders en de taille. De tweelingennaald moest worden bovengehaald voor de afwerking van de halsnaad en de zomen van mouwen en rok. Ook het lange striklint keren ging niet van een leien dakje. Uiteindelijk geraakte het kleedje toch af en het zit super comfortabel! Hieronder ziet u de echte kleuren zonder retro fotobewerking.





stof: Fragile bij Mondepot
patroon: Knipmode feb 2014

4 opmerkingen:

  1. Mooi. Erg leuk stofje ook! Daar kun je heerlijk de lente in vieren kan ik me voorstellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waaw! Daar zou ik ook graag rond lopen! En wat een leuke kaptafel.

    BeantwoordenVerwijderen