woensdag 2 april 2014

Popsicle dress

Deze zomerse temperaturen vragen om een zomerkleedje voor mijn vrolijk babymeisje! Mijn oog viel op de Popsicle dress uit Homemade Mini Couture, de naam alleen al maakt me vrolijk. Uiteraard koos ik ook een stofje met felle snoepjes kleuren.


Het naaien gingen vrij vlot tot we aan de allerlaatste stap kwamen: de knoopsgaten. Wat een stress, het kleedje is zo goed als af en een mislukt knoopsgat zou het helemaal verknoeien. Ik heb een volledig knoopsgat moeten lostornen, gelukkig was het op de rugzijde en is het uiteindelijk niet te zichtbaar. Een bijpassend truitje en haarband met strik volgens een tutorial die je hier vindt, maken het geheel af.


En dan de fotoshoot met het kleedje aan, mijn dochter heeft er alvast plezier in! Ik maakte het kleinste maatje in het boek nl 6 maanden en dat is duidelijk nog te groot voor haar, vooral thv de borstomtrek. Geen probleem, ze zal er wel ingroeien! Hopelijk kan ze er nog een lange mooie zomer van genieten en de mama ook  ;-)

 

 stofje en knoopjes: veritas


6 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Bedankt! Zo'n strik is ideaal om te maken met een restje stof :-)

      Verwijderen
  2. Mooie popsicle. Ik vind het verbazingwekkend hoeveel haar je dochter heeft. Hier werden de dochters met blonde haren geboren en dat valt veel minder op.

    BeantwoordenVerwijderen