vrijdag 4 april 2014

Knappe knoopjes

Mijn eerste hemdje is een feit, het gingerbread hemdje alweer uit het boek Homemade mini couture. Ik heb mijn knoopsgatenvrees ondertussen overwonnen, eigenlijk is het supergemakkelijk met mijn computergestuurde naaimachine. Voor dit hemdje en mijn vorige project de popsicle dress had ik de perfecte knoopjes besteld bij Georgette. Na een weekje wachten bleek mijn pakje verloren bij de post :-( Ruth van Georgette was direct akkoord om nieuwe knoopjes op te sturen, maar helaas bleken de mooie gele Gerbera's ondertussen out of stock. Echter na 10 dagen zaten er plots 2 pakjes van Georgette in de bus :-)) Uiteraard stuurde ik het 2de pakje terug en was heel blij dat de gele Gerbera's terecht waren.

Terug naar het hemdje: de kraag was even zweten. Hoe je het biaislint bevestigt staat helemaal niet goed uitgelegd, maar na even zoeken kwam dan toch het aha moment! Zie hier het resultaat en let vooral op de knappe knoopjes.



Mijn zoontje staat er ook wel knap mee, al zeg ik het zelf. De blik van een volleerd model, al heb ik hem daarvoor moeten omkopen met de belofte dat hij naar de Leeuwenkoning mocht kijken. Tja, het is paasvakantie, nu loopt dat manneke hier alle dagen rond, daar gaat mijn naaitijd :-p


stof en knopen: Georgette


De knoopjes van de popsicle dress werden ook onmiddellijk losgetornd en zie hier de voor en na met de Gerbera's. Laat maar weten wat u verkiest.



1 opmerking:

  1. Ik heb je zonet genomineerd voor de Liebster Award, ga even piepen op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen