zaterdag 19 april 2014

BieFrul koffertje

Vandaag volgde ik de workshop koffertjes maken bij de famous BieFrul in De kleine hoogheid. Het was een supergezellig dagje en ik ben heel tevreden met het resultaat! U zag al menig koffertjes passeren in dit stofje, maar het blijft een toppertje. Mijn zoontje is alvast heel enthousiast om hier morgen paaseitjes mee te rapen :-)


Toch nog een woordje over het hele naaiproces. Bij een workshop wil ik graag mij grenzen verleggen en dat begon al bij de voorbereiding. Ik maakte voor het eerst zelf paspel met de heldere handleiding die ik hier vond. Het werd een dikke paspel, die erg moeilijk was om mee te werken, maar het geeft het koffertje wel iets extra vind ik.


 De workshop zelf begon met wiskunde, nadien heel veel knippen en strijken en dan heel nauwkeurig stikken onder het wakend oog van Sabine. Het moest allemaal heel precies gebeuren en er werd heel wat afgetornd, maar gelukkig bleef het wel heel gezellig met dank aan alle dames. Op het einde als extra versteviging gebruikte ik knutselrubber, een zeer waardevolle tip van de khadetjes.


stof: Nuts for dinner
versteviging: vlieseline 250 en 630 en knutselrubber!!!

5 opmerkingen:

  1. En met een super prachtig resultaat. Je hebt dat echt super goed gedaan! En bedankt voor je aangename verschijning, babbel en ontmoeting!
    Hopelijk tot snel !
    liefs Bie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Perfecte stof voor een koffertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die dikke pastel zorgt inderdaad voor net dat tikkeltje meer. Mooi koffertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hé, ik was toen ook op de workshop :-)! Leuk om je hier terug te vinden! Mooie spullen maak je!

    BeantwoordenVerwijderen