zondag 30 maart 2014

Retro kleedje

Een eerste kleedje voor mezelf gemaakt: een echte cambie dress! Ik zag het kleedje voor het eerst bij les mademoiselles en vond vooral de paspel everywhere prachtig. Een retro kleedje moest het worden, want ik had een avondje radio modern in gedachten. Maar ook weer niet te retro, dat het nog voor een andere gelegenheid kon dienen.

Het patroon bestaat uit 2 versies met A-lijn rok en gerimpelde rok, ik koos voor A-lijn. De maten bleken goed te passen, al had ik dit wel uitgetest door het kleed eerst te maken in de voeringstof, nog een tip van les mademoiselles.

Mijn dochter heeft vele dutjes moeten doen, alvorens het kleed af was, maar het resultaat mag er zijn vind ik :-)


Leuk detail: de zakjes!


Met bijpassend truitje en schoenen :-)


Retro kleedje in actie @ radio modern

Stof: stoffenspektakel
Patroon: Sewaholic

8 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Bedankt An! Een mooi complimentje doet me als beginner veel plezier :-)

      Verwijderen
  2. Super mooi kleedje en het staat je geweldig...zalige fotootjes trouwens :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooie versie! Weeral een toffe blog om te volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! Past je perfect, en zeker voor Retro Modern, het plaatje klopt helemaal. Ik ben hier eigenlijk heel toevallig terechtgekomen, maar ik blijf je zeker volgen. Goe bezig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de leuke reactie! Ik volg jouw super blog ook sinds het begin van mijn blogcarrière!

      Verwijderen